Wizytówka naciągacza

„Za kilka dni Państwa otel zniknie z Map Google, dlatego proponujemy jej przedłużenie na kolejne 5 lat w promocyjnej cenie”. Telefony o tej lub podobnej treści hotelarze odbierają coraz częściej. Jeśli więc otrzymałeś podobny telefon – nie płać, bo to próba naciągnięcia na dodatkowe koszty.

Każdy hotelarz wie, jak ważna dla hotelu jest wizytówka Google Moja Firma. Pojawia się ona wtedy, gdy użytkownicy szukają hotelu po nazwie własnej w wyszukiwarce lub na Mapach Google. Usługa obecnie jest całkowicie darmowa i bezterminowa. Niestety coraz częstszą praktyką są próby naciągania hotelarzy przez różnego rodzaju firmy przedstawiające się jako partnerzy Google. Oferują odpłatne przedłużenia kończącego się rzekomo okresu ważności wizytówki. Niektóre firmy wręcz twierdzą, że dzwonią z Google, co jest oczywistym oszustwem. Naciągacze szczególnie upodobali sobie branżę hotelarską, dla której wizytówka jest ważnym narzędziem marketingowym. Koszty rzekomego przedłużenia zazwyczaj nie są wysokie, aby nie wzbudzać podejrzeń i szybko puścić płatność. Hotelarze często są zdezorientowani, a naciągacze twierdzą, że wizytówka przestanie się wyświetlać.

Ostatnie lata to walka Google ze spamerami i nie uczciwymi firmami z branży seo, dla których czasy szybkich i łatwych zarobków skończyły się, w związku czym nieuczciwe praktyki firm i specjalistów nie potrafiących dostosować się do nowych realiów w wyszukiwarce Google będą się z pewnością powtarzały. Po fali naciągaczy na zakup różnorodnych, nieprzydatnych domen internetowych teraz przyszła kolej na wizytówki Google.

Wizytówka hotelu w Google

Rys. 1. Przykładowa wizytówka Google Moja Firma w wyszukiwarce

Wizytówka pozwala na wyświetlanie ważnych biznesowo danych jak zdjęcia, dane adresowe, lokalizację czy godziny otwarcia. Dzięki opiniom i możliwości odpowiadania na nie wizytówka pozwala budować relacje z Klientami hotelu. Ponadto wizytówka dostarcza także danych analitycznych – jak klienci wchodzą w interakcję z Twoim hotelem, jak go znajdują, skąd pochodzą itp. Do administracji wizytówką warto zaprosić zaprzyjaźnioną agencję, która będzie czuwała nad aktualnymi informacjami i prawidłowym funkcjonowaniem tego narzędzia.