Trendy wyszukiwania – aktualizacja na bieżąco

Nareszcie! Mamy pierwsze pozytywne informacje, z dużymi ograniczeniami ale jednak hotele będą powoli powracać do działalności operacyjnej. W ślad za tym z pewnością ruszą Klienci, którzy w coraz większej liczbie przypadków już od pewnego czasu dopytują się o otwarcie samych hotelarzy. Za tą lojalną grupą Klientów, ruszą potencjalnie nowi, którzy za pomocą Google będą wyszukiwać ofert. Postanowiłem przygotować małą „ściągawkę” która pomoże Wam w czasie rzeczywistym obserwować zmieniające się trendy w zależności od segmentu hotelu.

Pierwsza dobra wiadomość to zainteresowanie tematem koronawirusa, który sukcesywnie słabnie, co powinno przełożyć się na spadek potencjalnych obaw dotyczących wyjazdu.

Zapytania postanowiłem podzielić na grupy które odzwierciedlać moga segment działalności poszczególnych hoteli. Pomimo, że na pierwszy rzut oka tego nie widać, to jednak w wielu przypadkach ostatnie widoczne okresy pokazują powolne odbicie się.


Zainteresowanie tematem bazy noclegowej i hotelowej:


Hotele wg regionu:


Hotele wg miejscowości nadmorskich:


Noclegi wg mniejszych miejscowości nadmorskich:


Hotele wg miejscowości górskich:


Hotele miejskie:


Wakacje wg regionu:


Wakacje z dziećmi (słowa reprezentują trendy w segmencie rodzinnych wakacji o wielu odmianach)


Domki (słowo reprezentuje trendy w segmencie domki wczasowe, domki kempingowe, pola namiotowe)


Weekendy wg regionów


Segment MICE (słowa reprezentują trendy w segmencie konferencyjnym gdzie wiele haseł jak hotel na konferencje, sala szkoleniowa w hotelu, pakiety konferencyjne itp. jest zbyt niszowych aby określić trend):


Słowo komentarza

  • Dobrane zostały słowa kluczowe które reprezentują pewny zasięg. W wyszukiwaniach pojawia się bardzo wiele niszowych zapytań, których nie da się precyzyjnie oszacować.
  • Nie uwzględnione zostały słowa ogólne „konferencje” i „szkolenia” dla segmentu MICE z uwagi na wieloznaczność haseł i rosnącą popularność spotkań online.
  • W przypadku fraz takich jak „Hotel Warszawa” czy „Hotel Mazury” (lokalizacja i nazwa własna hotelu) zapytanie może mieć więcej niż jedno znaczenie.

Pozostaję w przekonaniu, że obserwacja trendów wraz z innymi sygnałami z rynku pozwoli Wam na podjęcie decyzji o uruchomieniu działań marketingowych w odpowiednim momencie.

Autor: Wojciech Sroka – Partner Google, właściciel agencji marketingu dla hoteli Get In Web, certyfikowany specjalista Google Ads i Google Analytics. Specjalizuje się w marketingu internetowym dla obiektów hotelowych opartym o analitykę internetową. Skutecznie wspomaga sukcesy sprzedażowe wielu renomowanych polskich hoteli. Więcej o autorze >