Google znowu zaskoczyło. W ostatnich godzinach zapewne wielu z Was obserwuje zmianę wyglądu stron z wynikami wyszukiwania, gdzie zniknęła prawa kolumna wyników wyszukiwania, a reklamy wyświetlają się teraz głównie nad i pod wynikami. Dla wielu fraz mamy na topie 4 reklamy i dodatkowe 3 na samym dole. Z boku nadal wyświetlane są reklamy PLA co dotyczy fraz charakterystycznych dla sklepów internetowych. Dla fraz związanych z branżą hotelarską obecnie jest pusta przestrzeń. Nietrudno się domyślić, że niebawem te puste pole zostanie zagospodarowane. Czy będą to wyniki związane z Hotel Price Ads? Czas pokaże. Google nie podało oficjalnej informacji dotyczącej tej nowości, faktem jest to, że nowe wyniki już zwyczajnie działają.
Jak zmiana może wpłynąć na widoczność hotelu? Obecnie z moich obserwacji wynika, że nie zmieniły się uzyskiwane stawki CPC w ramach Adwords, nie spadł także ruch związany z kanałem organicznym. Najpewniej analiza w dłuższym ujęciu czasu pokaże jednak wzrost stawek CPC zwłaszcza dla mniejszych reklamodawców lub tych, którzy prowadzą strategię w oparciu o maksymalizację kliknięć w ramach założonego budżetu kampanii. Likwidacja 7 wyników na prawej kolumnie może dla wielu konkurencyjnych fraz oznaczać ciężką batalię o widoczność na pierwszej stronie wyników. Układ 4 reklam na topie powoduje z kolei kolejne ograniczenie widoczności wyników organicznych, co przy maksymalnym wykorzystaniu rozszerzeń reklam może spowodować, że dla najważniejszych, brandowych fraz ekran początkowy zdominują reklamy OTA, które „zgarną” jeszcze większą ilość ruchu niż dotychczas. Kampania ochrony marki przed mirror marketingiem dla hoteli, w stosunku co do których dla brandu ustawia się kolejka chętnych reklamodawców będzie więc już niezbędna.