Czy można wyobrazić sobie stronę internetową, która sama dostosowuje się do użytkownika, a nie odwrotnie? Bez żmudnego szykowania odrębnej wersji mobilnej? Z menu podążającym za użytkownikiem? Odpowiedź brzmi TAK – to właśnie cechy strony responsywnej – stylu projektowania uważanego za przyszłość Internetu. Jeśli planujecie przebudowę strony hotelowej w najbliższym okresie, warto przyjżeć się tej technologii bliżej.
Jakie zalety niesie ze sobą responsywna strona hotelu?
- brak konieczności tworzenia odrębnej strony na urządzenia mobilne jak smartfony czy tablety co pozwala na oszczędność środków
- wysoka użyteczność i czytelność strony dzięki elastycznemu dopasowaniu elementów nawigacyjnych oraz wielkości obrazów i czcionki
- nowoczesność dzięki zastosowaniu połączenia HTML5, CSS3 i Ajax – wiele hoteli nie korzysta z możliwości jakie daje responsywne projektowanie www, macie więc szansę na zwiększenie przewagi nad konkurencją
- zwiększenie oglądalności strony dzięki większej dostępności zwlaszcza dla smartfonów
- jeden adres url strony hotelu, niezależnie od urządzenia na którym przeglądamy witrynę
- jeden system CMS do zarządzania zawartością strony hotelu
- jeden wspólny kod śledzenia Google Analytics, ułatwiający analizę ruchu na stronie
Responsywna technologia w projektowaniu stron to nie tylko zalety, jak każde rozwiązanie ma też swoje niewielkie wady:
- dłuższy czas realizacji projektu strony
- niektóre projekty charakteryzują się dłuższym czasem ładowania się strony
- projekt strony może być droższy niż tradycyjnej witryn
Strona responsywna może okazać się dobrą inwestycją przy nowo budowanych witrynach, z uwagi na to, że ruch z urządzeń mobilnych nieustannie rośnie i warto przygotować się na ekspansję użytkowników korzystających z urządzeń przenośnych.