Praktyczne przykłady zastosowania ChatGPT w marketingu hotelowym

Chatbot GPT wykorzystanie w marketingu hotelowym

ChatGPT to duży model językowy stworzony przez OpenAI. Jest to rodzaj sztucznej inteligencji, która została zaprojektowana do komunikacji z ludźmi w języku naturalnym, na przykład poprzez czat lub rozmowę. ChatGPT został wytrenowany na ogromnym zbiorze tekstów i posiada szeroki zakres wiedzy na różne tematy. Może odpowiadać na pytania, udzielać porad, generować teksty lub prowadzić konwersacje na różne tematy.

Przeczytałeś ze zrozumieniem? Powyższe wprowadzenie to pierwszy pokaz umiejętności ChatGPT, który odpowiedział na pytanie „Co to jest chat GPT?”.

Ostatnio zrobiło się o nim głośno na wskutek przejęcia technologii przez Microsoft, który ogłosił, że narzędzie stanie się częścią wyszukiwarki Bing. Czy to pozwoli na zmniejszenie dystansu jaki dzieli Bing od Google czas pokaże. Niemniej ChatGPT ma wiele ciekawych zastosowań także w marketingu hotelowym, których praktyczne przykłady znajdziecie poniżej. Czy powinniśmy ufać mu i wykorzystywać w codziennej pracy? Z pewnością nie, ale zachęcam do zabawy i szukania inspiracji.

Jak rozpocząć promocję hotelu?

Swoje zestawienie zaczynam od błahego problemu jakim jest opracowanie krótkiej „short-listy” możliwości promocji hotelu w Internecie. Jak sobie z tym poradził ChatbotGPT sami się przekonajcie:

Opisy na stronę

Bot ciekawie radzi sobie z odpowiedziami na dobrze sprecyzowane pytania. Jeśli szukamy inspiracji do utworzenia wprowadzania opisu pakietu na stronę www, a nawet całej oferty dla klienta to podając pewne wytyczne do zbudowania tekstu dostaniemy ciekawie sprecyzowaną odpowiedź:

ChatbotGPT przygotuje nam także pełny opis. Treści nie są idealne, ale mogą tworzyć podstawę do dalszej pracy nad nim:

Slogany reklamowe

Treści reklam w czasach gdy spora część pracy optymalizacyjnej spoczywa na algorytmach samouczących się jest ostatnią ostoją kreatywności, która wymaga jednak pewnego doświadczenia i wiedzy. Bot potrafi zaskoczyć i zainspirować nas do naprawdę fajnych i chwytliwych sloganów reklamowych:

Zapytanie można też doprecyzować co do konkretnych wytycznych, dzięki czemu uzyskamy listę od razu gotowych do użycia tekstów reklam.

Kampanie reklamowe

ChatGPT pomoże Ci także w poznaniu preferencji użytkowników wyszukiwarki w konkretnych sytuacjach. Przykładowe zapytanie o najczęściej wyszukiwane vouchery pobytowe da Ci odpowiedź jakie vouchery warto przygotować, a także jakie frazy powinieneś uwzględnić w planowanej kampanii reklamowej:

A może planujesz kampanię biznesowa i chciałbyś wskazać na jakie słowa kluczowe warto reklamować hotel konferencyjny w Warszawie swojej agencji? To też nie problem dla bota – swoje typy możesz uzupełnić o podpowiedzi:

PS. Podoba mi się odpowiedź z pkt. 5 gdzie bot utożsamił centrum konferencyjne z centrum miasta. No cóż, odpowiedzi nie są idealne, dlatego nie powinniśmy ufać mu w 100%.

Jeśli samodzielnie pracujesz nad kampaniami reklamowymi w Google dla swojego hotelu, ale nie do końca radzisz sobie z podziałem słów kluczowych na grupy tematyczne, możesz także wykorzystać ChatbotaGPT do rozwiązania problemu:

Czasami aby bot wykonał zadanie w sposób taki jak byśmy oczekiwali powinniśmy użyć opcji Regenerate response.

Rozwiązania techniczne

Narzędzie może nam pomóc także w codziennych czynnościach tj. automatyzacji pracy, pracach redakcyjnych nad treściami czy znalezieniu odpowiedzi na pytania, które do tej pory często trafiały do działu IT.

Chatbot potrafi zaskoczyć. Być może widzimy jego pierwszą wersję, do której kiedyś będziemy podchodzić z humorem, ale z pewnością możemy dodać go do ulubionych zakładek i eksperymentować zwłaszcza w sytuacji kiedy pozostaje bezpłatny.

ChatbotGPT jest dostępny pod adresem https://chat.openai.com/chat. Bawcie się dobrze!

PS. Bardzo podoba mi się „wbudowana skromność” narzędzia:

PS2. Do napisania artykułu zainspirował mnie Marcin Wsól artykułem o praktycznym wykorzystaniu bota w Google Ads.