Binkowski Hotel to miejsce, w którym natura przeplata się z elegancją i nowoczesnością. Zlokalizowany w sercu Gór Świętokrzyskich dysponuje kompleksem Basenów Tropikalnych z rozsuwanym dachem, a dodatkowa oferta sprawia, że hotel jest idealny miejscem wypoczynku. Bieżąca sprzedaż wysokiego sezonu w tym roku nie napawa optymizmem wśród hotelarzy. Z jednej strony potencjał zainteresowania wakacjami jest duży i rośnie, co widać po ruchu w ofertach wakacyjnych czy trendach wyszukiwania Google, to jednak dynamika rezerwacji wyhamowała w stosunku do lat ubiegłych. Czy cykl podejmowania decyzji zmieni się i rezerwacje przyjdą na ostatnią chwilę? Być może tak, jednak Hotel Binkowski nie czekał i zadbał o odpowiednią optymalizację oferty wakacyjnej wykorzystując rozwiązania znane z e-commerce. Poznaj elementy CRO (conversion rate optimization), które przyczyniły się do podniesienia jakości ruchu na stronie i wzrostu sprzedaży wakacji w hotelu:
1) Formatowanie treści stronie
Wysoki współczynnik konwersji to nie jest dzieło przypadku i nie można go przypisać jednemu czynnikowi. Zależy od wielu elementów, a jednym z nich jest zadbanie o odpowiedni układ treści na stronie.
Poza samym układem ważny jest też sposób komunikacji. Nie skupiaj się tylko i wyłącznie na tym, że w ofercie są 3 noclegi, śniadanie z obiadokolacją czy korzystanie z basenu. Pisz językiem korzyści, który mówi o tym, co odbiorca z tego ma i o którym już zapewne nie jeden raz słyszałeś, ale być może zastanawiasz się jak zastosować go w praktyce? Jeśli piszesz, że w pakiecie są 3 komfortowe noclegi nie bój się używać luźnych sformułowań w stylu „3 noclegi w przestronnych pokojach i dużych łóżkach dzięki którym wyśpisz się jak suseł” lub „wyśmienite obiadokolacje z regionalnymi produktami – od nas nie wyjedziesz głodny”.
Sztuką copywritingu jest wzbudzenie pragnienia, że klient powinien wybrać właśnie Twój hotel, a nie żaden inny. I to najlepiej od razu. Samo wypisywanie elementów oferty nie wzbudzi tego pragnienia. Hotel Binkowski postawił na podkreślanie cech opisując ich zalety i korzyści z pobytu m.in.:
- bogate śniadania w formie bufetu z mnóstwem regionalnych produktów – zawsze zdrowe i świeżo przygotowywane
- wyśmienite obiadokolacje w formie bufetu z regionalnymi produktami, napojami w cenie i potrawami dla dzieci – Twoje pociechy nie będą grymasić
- nieograniczony dostęp do Basenów Tropikalnych z wodnymi atrakcjami, zjeżdżalniami i leniwą rzeką – u nas nie masz szans się nudzić
- weekendowe animacje i warsztaty dla dzieci zapewniające kreatywną zabawę i rozwój niezależnie od wieku
Dodatkowo hotel w odrębnym akapicie zawarł informacje o korzyściach wynikających z wyboru jego oferty:
Rys. 1. Blok tekstu opisujący korzyści z pobytu wakacyjnego w Hotelu Binkowski
Jeśli masz naprawdę dużo do zaoferowania klientowi pogrupuj propozycje w odpowiednie bloki tekstu np. osobne atrakcje dla dzieci i dla dorosłych. Spraw aby opis którzy przygotowujesz był czytelny, konkretny i zwięzły. Jeśli chcesz przekazać dużo dodatkowych informacji (np. regulamin, dojazd, program animacji itp.) zastanów się nad utworzeniem osobnych podstron czy plików do pobrania.
2) Linkowanie wewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne wielu osobom kojarzy się z działaniem związanym z optymalizacją dla robotów wyszukiwarki (tzw. SEO), jednak zalet stosowania tego rozwiązania jest więcej – jedną z nich jest wydłużenie czasu trwania sesji i zaangażowania użytkownika co ma bezpośrednie przełożenie na współczynnik konwersji? Dzieje się tak dlatego, że to właśnie zaangażowani w witrynę użytkownicy najczęściej dokonują zakupu.
Rys. 2. Przykład segmentowania ruchu w Google Analytics pokazujący czas trwania sesji i głębokość przeciętnej wizyty (kolor niebieski) oraz wizyty zakończonej sprzedażą (kolor pomarańczowy)
Dlatego powinieneś zadbać o utworzenie powiązań do stron, które są istotne na ścieżce zakupowej potencjalnego Gościa. Dysponujesz basenem w hotelu? Umieść link! Masz osobną stronę z atrakcjami dla dzieci w hotelu? Umieść link! Staraj się to zrobić dla wszystkich ważnych podstron, jednocześnie nie wpływając na czytelność oferty podstawowej. Pamiętaj także, że dobrą praktyką jest otwieranie takich linków w nowym oknie, co nie wpływa istotnie na podstawową treść czytaną przez użytkownika.
Rys. 3. Przykład utworzonego linkowania wewnętrznego kierującego zainteresowanych użytkowników do innych części witryny hotelu.
3) Społeczny dowód słuszności
Społeczny dowód słuszności to element, który może przyczynić się do podjęcia decyzji zakupowej przez potencjalnego klienta. Jego wykorzystanie w treści oferty docelowej ma znaczący wpływ na współczynnik konwersji. Jak zastosować go w praktyce? Jedną z metod jest pokazanie pozytywnych opinii o hotelu, a najskuteczniejszym wyborem będzie ekspozycja tych, które dotyczą dokładnie tego samego typu pobytu. Hotel Binkowski skupiając się na optymalizacji oferty wakacyjnej wybrał opinie które dotyczą letnich pobytów rodzin z dziećmi.
Rys. 4. Blok tekstu zawierający opinie zadowolonych z pobytu klientów wraz ze źródłem
Umiejętne “wplecenie” opinii w ofertę podnosi jej skuteczność poprzez przekonanie za pomocą faktów potencjalnego klienta, że jest to właściwy wybór. To właśnie opinie i rekomendacje innych osób często sprawiają, że decydujemy się na zakup konkretnego produktu. Wykorzystuj zasadę tzw. dowodu społecznego, który mogą stanowić nie tylko opinie, ale też informacje np. ile osób zdecydowało się już na zakup pakietu.
4) Element „call to action”
Element CTA (z ang. Call to action – wezwanie do działania) to przycisk lub moduł którego użycie może doprowadzić do rezerwacji pakietu. Hotele których strony są zintegrowane z silnikiem rezerwacji mają CTA w postaci przycisku przenoszącego do procesu rezerwacji. Zdarzają się jednak sytuacje, że takiej technologii nie ma, przycisk staje się niewidoczny podczas przewijania oferty lub istnieją alternatywne metody rezerwacji np. telefoniczna.
Hotel Binkowski postawił na utworzenie bloku tekstu, który pokazuje 3 możliwe metody rezerwacji pakietu wakacyjnego – rezerwacja online, telefoniczna lub kontakt poprzez e-mail.
Rys. 5. Blok CTA wpleciony w treść oferty
Nie ma idealnej odpowiedzi na to, jaki element CTA sprawdzi się najlepiej, dlatego warto testować różne rozwiązania. Staraj się umieszczać dodatkowy blog pokazujący możliwości rezerwacji w miejscu, w którym użytkownik kończy zapoznawać się z Twoją ofertą lub opiniami innych klientów i może mieć pytania dotyczące pobytu. Pamiętaj, że obecna sytuacja dość dużej dostępności konkurencyjnych ofert oraz niezdecydowanie konsumentów na wskutek sytuacji polityczno-gospodarczej może doprowadzić do zapytań telefonicznych podczas których będziesz musiał rozwiać obawy potencjalnych klientów co do przyjazdu. Dlatego twórz CTA które pozwolą Ci mierzyć interakcje – zwiększoną liczbę wizyt w silniku rezerwacji, połączeń telefonicznych czy wysyłanych wiadomości e-mail.
Zainteresowały Cię moje pomysły? Skontaktuj się ze mną – tel. 533 928 603 – pomogę Ci ustalić indywidualną strategię dla Twojego hotelu.
Autor: Wojciech Sroka – Partner Google, właściciel agencji marketingu dla hoteli Get In Web, certyfikowany specjalista Google Ads i Google Analytics. Specjalizuje się w marketingu internetowym dla obiektów hotelowych opartym o analitykę internetową. Skutecznie wspomaga sukcesy sprzedażowe wielu renomowanych polskich hoteli. Więcej o autorze >