W ostatnich tygodniach pojawił się nowy rodzaj rozszerzenia reklam Google Ads – rozszerzenie formularza kontaktowego.
Co to takiego i co można zyskać?
- Dzięki rozszerzeniu formularza kontaktowego możesz łatwiej wzbudzić zainteresowanie wśród potencjalnych klientów, którzy wyszukują w Google informacji o Twoim hotelu, ofertach, usługach..
- Zyskujesz kontakty do potencjalnych klientów, którzy przesyłają Ci formularze.
- Tworzysz personalizowane oferty tylko dla wybranej grupy odbiorców (zarówno dla gości biznesowych jak i indywidualnych).
- Zwiększasz ruch na stronie, zwiększasz ilość pobrań ofert w .pdf, gromadzisz subskrybentów newslettera.
- Skracasz okno podejmowania decyzji / rezerwacji przez Gościa (B2C i B2B).
- Pomijasz portale rezerwacyjne OTA.
- Twoja reklama w wynikach wyszukiwania Google ma większą ekspozycję miejsca.
Jak wygląda rozszerzenie reklamy zawierającej formularz kontaktowy?
Poniżej znajdziesz trzy przykłady zachęcające do wypełnienia formularza
- dla klienta biznesowego, w celu uzyskania indywidualnej oferty na konferencje,
- przykład wykorzystania rozszerzenia dla gości indywidualnych, którzy szukają hotelu na Boże Narodzenie.
- format rozszerzeń formularza służący do pozyskiwania odbiorców newslettera.
Rys. 1. Przykład rozszerzenia formularza dla oferty świątecznej B2C z zachęceniem do poznania atrakcji hotelu.
Rys. 2. Przykład rozszerzenia formularza do klienta biznesowego z zachęceniem w podziękowaniu do poznania oferty dla gości indywidualnych.
Rys. 3. Przykład rozszerzenia formularza zachęcającego do subskrypcji.
Rozszerzenie formularza kontaktowego jest dostępne w wersji [BETA].
Jakie dane możesz uzyskać?
- Nazwa firmy (B2B), Imię i nazwisko (B2C)
- Adres e-mail
- Numer telefonu
- Kod pocztowy
Jak wygląda konwersja?
- Każde otwarcie formularza kontaktowego zostanie zarejestrowane jako kliknięcie
- Gdy użytkownik prześle swoje dane w formularzu, zostanie to zaliczone do konwersji „nawiązanie kontaktu”
Gdzie trafiają dane i Polityka Prywatności?
Dane, które pozostawi użytkownik będzie można uzyskać w postaci pliku CSV lub zintegrować z hotelowym CRM’em za pomocą mechanizmu webhook. W przypadku pobierania formularzy w CSV należy pamiętać, że kontakty będą dostępne jedynie przez 30 dni.
Aby korzystać z rozszerzenia formularzy kontaktowych hotel musi mieć dedykowany adres url swojej polityki prywatności, by potencjalni klienci mogli zapoznać się z nią przed przekazaniem informacji.