Nowości Google – wrzesień 2020


Reklamy elastyczne w wyszukiwarce z nowymi funkcjonalnościami

Reklamy elastyczne w wyszukiwarce wykorzystują systemy uczące się by trafić do potencjalnych klientów z odpowiednim przekazem. Dodając do swoich grup reklam elastyczne reklamy można uzyskać nawet 10% więcej kliknięć i konwersji. Aby skuteczniej angażować klientów Google co jakiś czas wprowadza nowe funkcje, dzięki, którym elastyczne reklamy w wyszukiwarce będą jeszcze trafniejsze.

Jedną z ciekawych nowych funkcji jest promowanie nadchodzących wydarzeń za pomocą odliczania – pozwala na automatyczne wyświetlanie informacji np. o czasie końca promocji. Informuje potencjalnych klientów o specjalnych wydarzeniach i promocjach, dodając odliczanie do tekstu reklam.

Nowości Google - wrzesień 2020 - reklama elastyczna

Rys.1. Promowanie nadchodzących wydarzeń za pomocą odliczania


Nowy wyglad elastycznych reklam displayowych

Google ulepsza wygląd i styl elastycznych reklam displayowych, by były one jeszcze bardziej skuteczne. Reklamy displayowe wyświetlaj ą się w ponad 3 milionach witryn, 650 000 aplikacji i usługach Google. Elastyczne reklamy displayowe, pomimo iż towarzyszą nam już od pewnego czasu, obecnie stanowią uzupełnienie strategii, a docelowo mogą zastąpić aktualne reklamy graficzne jako domyślny typ w sieci reklamowej.

Nowości Google - wrzesień 2020 - reklama elastyczna

Rys.2. Przykład nowych elastycznych reklam displayowych

Hotelarze jak i inni reklamodawcy często krytykują wygląd reklam, w związku z czym Google nieustannie pracuje nad ich poprawą. Z pewnością nie można odmówić im skuteczności – są ponad 2-krotnie tańsze w kliknięciach niż reklamy graficzne, charakteryzując się przy tym wyższą konwersją i zasięgiem. Google stosuje w tym przypadku technologie systemów uczących się, aby określić optymalna kombinację zasobów dla każdego boksu reklamowego według prognoz utworzonych na podstawie historii skuteczności.

Ponadto reklamy automatycznie dostosowują swój rozmiar, wygląd i format do niemal każdego dostępnego miejsca na reklamę. Reklama może przybrać formę natywnego banera reklamowego lub dynamicznej reklamy tekstowej.


Mniej haseł w raporcie wyszukiwanych haseł w kampaniach

Korzystacie z raportu wyszukiwanych haseł aby ocenić skuteczność swoich słów kluczowych lub poznać czego dokładnie użytkownicy szukają o marce Waszego hotelu? A może pamiętacie cyklicznie udostępniane przez nas wyszukiwane hasła z Google Ads?

Wyszukiwane hasło - restauracja

Niestety od września Google ukrywa część wyszukiwanych haseł w raportach i nawet jeśli twoja kampania odnotowała pojedyncze z nich kliknięcia w systemie zobaczysz tylko najpopularniejsze słowa wpisywane przez użytkowników. Utrudni to z pewnością prace związane z budowaniem wykluczeń, ale też ciekawych analiz gdzie użytkownicy często wyrażali wprost czego szukają w konkretnym hotelu (obserwujemy przypadki szukania fryzjera, kosmetyczki, kręgielni, ale też kim jest właściciel, czy hotel akceptuje zwierzęta, szuka nr konta bankowego itp. – często te hasła podpowiadały hotelarzom jakich informacji może brakować użytkownikom na stronie).

Raport wyszukiwanych haseł to lista dokładnych słów, których użyła znaczna liczba osób i które spowodowały wyświetlenie Twojej reklamy. W zależności od opcji dopasowania słów kluczowych wymienione wyszukiwane hasła mogą różnić się od listy słów kluczowych.

Nowości Google - wrzesień 2020 - wyszukiwane hasła

Rys.3. Przykłady wyszukiwanych haseł w „starej” jeszcze odsłonie