Google Moja Firma to bezpłatna usługa która pozwala na zarządzanie wizytówką hotelu w ramach usług Google. Dane te są wykorzystywane także w ramach programu Google Ads, gdzie dzięki połączeniu można korzystać z rozszerzenia lokalizacji, a od niedawna także dodatkowych typów konwersji (np. wizyty w witrynie, wyznaczenie trasy itp.). Z uwagi na to, że Google od 1 grudnia wycofuje ręcznie wprowadzane lokalizacje na kontach Google Ads, wiele agencji prowadzących kampanie zgłosi się niebawem do Was z prośbą o przyznanie dostępu do wizytówki. Nie ma potrzeby podawnia danych do logowania, wystarczy dodać użytkownika. Jak to zrobić opisuję poniżej w prostych krokach:
1) Należy zalogować się na konto Google Moja Firma (https://www.google.com/intl/pl_pl/business/) z poziomu konta które posiada uprawnienia właściciela
2) W następnym kroku trzeba wybrać lokalizację (jeśli jest ich więcej niż jedna wybieramy wizytówkę hotelu)
3) Wybieramy menu „Użytkownicy”
4) Klikamy ikonę dodaj użytkownika w prawym górnym rogu
5) Wpisujemy adres e-mail podany wcześniej przez agencję lub adres na którym mamy konto Google Ads jeśli samodzielnie prowadzicie kampanie. Jesli nie możecie dodać adresu może się okazać, że konto z poziomu którego wykonujecie tą czynność nie jest kontem właścicielskim. Aby dodać konto musi ono być także zarejestrowane w usługach Google (tzw. konto Google – odnośnik do tworzenia konta znajdziecie tutaj: https://accounts.google.com/SignUpWithoutGmail?hl=pl)
Gotowe!