Jak przygotować bezpośredni link do wystawienia opinii w Google?

W czasach, gdy opinie w Internecie potrafią zadecydować o tym, czy dany użytkownik zostanie klientem hotelu i dokona rezerwacji, zabieganie o ich wystawienie wśród zadowolonych gości jest niezwykle ważne. Jednym z takich miejsc są opinie w Google, które poza czynnikiem opiniotwórczym mają też wpływ np. na wyniki organiczne w wyszukiwarce, tzw. „Local Pack”. Jeśli po wymeldowaniu gościa stosujecie zachęty do pozostawienia opinii, sprawę ułatwi bezpośredni link przenoszący go do odpowiedniego okna.

Jak przygotować link ułatwiający dodanie opinii Google

Rys. 1. Okno pozostawienia opinii, które wyświetli się gościowi po wysłaniu linku.

Przygotowanie specjalnego linku jest bardzo proste. Na stronie https://developers.google.com/places/place-id musi odnaleźć naszą lokalizację wpisując nazwę hotelu (w polu oznaczomy strzałką z nr 1), która widoczna jest w wizytówce Google Moja Firma.

Jak uzyskać link do opinii Google

Następnie po przeładowaniu wyświetli się tzw. Place ID (oznaczone nr 2) – powinniśmy go skopiować i podstawić pod specjalny link https://search.google.com/local/writereview?placeid=

Cały odnośnik dla przykładowej lokalizacji powyżej powinien wyglądać następująco:

https://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJ0xrRmKch4kYROd1kY5FnxNk

I gotowe. Ponieważ jest on mało estetyczny, można go skrócić np. za pomocą https://bitly.com, wtedy link ma przyjazną krótką formę np. https://bit.ly/2pZDMFa który wskazujemy lub wysyłamy gościom hotelu.