Google wprowadziło kilka dni temu duże zmiany w systemie reklamowym dla urządzeń mobilnych. Stworzona od nowa platforma reklamowa ma pomóc konsumentom i marketerom odnieść sukces w rzeczywistości mobilnej. Rozszerzone reklamy tekstowe oraz reklamy elastyczne ożywiają kontakt z konsumentami, a dostosowania stawek do różnych urządzeń dają większą kontrolę i elastyczność w wyświetlaniu reklam. Dzięki temu możemy jeszcze dokładniej optymalizować reklamy. Na zmianie skorzystają z pewnością także hotelarze, gdzie udział wyszukiwań z urządzeń mobilnych rośnie bardzo dynamicznie.
Rozszerzone reklamy tekstowe są automatycznie dopasowywane do rodzaju urządzenia z którego korzysta użytkownik. Ten typ reklamy jest zoptymalizowany pod kątem rozmiarów ekranów najbardziej popularnych smartfonów i składają się z dwóch nagłówków po 30 znaków oraz jednej linii tekstu o długości 80 znaków. Oznacza to niemal o 50% więcej tekstu reklamy, który możesz wykorzystać do promowania swoich produktów i usług. Z pewnością bardzo ciekawie będą wypadać kampanie brandowe na mobile, ponieważ dodatkowa ilość tekstu spowoduje, że jedyną reklamą na ekranie smartfona może być reklama brandowa, spychając w ten sposób poza ekran reklamy OTA.
Stworzone zostały także reklamy elastyczne w sieci reklamowej, by ułatwić reklamodawcom dostosowanie reklam do rosnącej liczby rodzajów treści i rozmiarów ekranów. Od teraz wystarczy przesłać nagłówki (25 i 90 znaków), opis (90 znaków), obraz i URL, a Google sam zaprojektuje reklamy, które będą idealnie pasować do ponad dwóch milionów aplikacji i stron w sieci reklamowej Google. To rozwiązanie sprawi, że reklamy będą z pewnością czytelniejsze, przyjaźniejsze dla użytkowników, a hotelowy remarketing czy wakacyjna kampania GDN będzie dobrze wyglądała na każdym urządzeniu.
Kolejna innowacja to nowe dostosowywanie stawek dla różnych urządzeń, w ramach którego dostępne jest m.in. Smart Biding – nowy sposób na automatyczne określanie stawek. Smart Bidding korzysta z możliwości uczenia maszynowego Google do ustalania skuteczniejszych stawek i efektywnego wykorzystania budżetu marketingowego.
Warto eksperymentować z nowymi możliwościami jakie uruchomiło Google. Z pewnością zmiany korzystnie wpłyną na kampanie reklamowe hoteli, które prowadziły aktywnie kampanie mobilne lub stają się doskonałą okazją do tego, aby rozpocząć te działania dla hotelarzy, którzy reklamę mobilną omijali z daleka.