Dodatkowe dane o kampaniach Google Ads w nowym raporcie Google Analytics 4

Aby uprościć raporty analityczne Google aktualizuje sekcje Reklamy poprzez zebranie w jednym miejscu wszystkich raportów istotnych dla reklamodawców i wydawców. Dla hotelarzy szczególnie istotne są zmiany dla reklamodawców, ponieważ nowa zakładka Google Ads pozwoli szybko sprawdzić skuteczność poszczególnych kampanii. Do tej pory samo „dojście” do tych danych w ramach raportów standardowych bywało problematyczne, wobec czego jest to dobry krok w kierunku poprawy funkcjonalności Google Analytics 4.

Nowe raporty znajdziemy w sekcji Reklamy > Google Ads (oznaczyłem strzałką miejsce gdzie należy ich szukać):

Warunkiem niezbędny do tego aby raport był widoczny jest połączenie z kontem Google Ads. Google sukcesywnie włącza wspomnianą funkcjonalność na poszczególnych kontach analitycznych. W nowym raporcie zobaczysz takie dane jak:

  • ilość zrealizowanych konwersji (domyślnie wszystkich wyznaczonych na koncie GA4, w sekcji zdarzenia konwersji możesz wybrać te, które Cię w danym momencie interesują))
  • koszt reklam z połączonych kont
  • koszt konwersji (jak wyżej)
  • ilość kliknięć pochodzących z reklam
  • koszt kliknięcia CPC
  • łączny przychód z reklam (pod warunkiem, że masz zintegrowany GA4 z silnikiem rezerwacji a dane są prawidłowo atrybuowane)
  • zwrot z nakładów na reklamę (widoczny jako przychód dzielony na koszt a więc zysk z każdej złotówki)

Analizować możesz kilka wymiarów podstawowych:

  • nazwa / identyfikator kampanii
  • nazwa / identyfikator grupy reklam
  • tekst słowa kluczowego
  • zapytanie do Google (dokładne wyszukiwane hasło)
  • typ sieci reklamowej (np. search / display)
  • nazwa / identyfikator konta

Nie ma obecnie możliwości personalizacji tego raportu, ale na pewno jest to już ukłon w stronę reklamodawców.