Aby uprościć raporty analityczne Google aktualizuje sekcje Reklamy poprzez zebranie w jednym miejscu wszystkich raportów istotnych dla reklamodawców i wydawców. Dla hotelarzy szczególnie istotne są zmiany dla reklamodawców, ponieważ nowa zakładka Google Ads pozwoli szybko sprawdzić skuteczność poszczególnych kampanii. Do tej pory samo „dojście” do tych danych w ramach raportów standardowych bywało problematyczne, wobec czego jest to dobry krok w kierunku poprawy funkcjonalności Google Analytics 4.
Nowe raporty znajdziemy w sekcji Reklamy > Google Ads (oznaczyłem strzałką miejsce gdzie należy ich szukać):
Warunkiem niezbędny do tego aby raport był widoczny jest połączenie z kontem Google Ads. Google sukcesywnie włącza wspomnianą funkcjonalność na poszczególnych kontach analitycznych. W nowym raporcie zobaczysz takie dane jak:
- ilość zrealizowanych konwersji (domyślnie wszystkich wyznaczonych na koncie GA4, w sekcji zdarzenia konwersji możesz wybrać te, które Cię w danym momencie interesują))
- koszt reklam z połączonych kont
- koszt konwersji (jak wyżej)
- ilość kliknięć pochodzących z reklam
- koszt kliknięcia CPC
- łączny przychód z reklam (pod warunkiem, że masz zintegrowany GA4 z silnikiem rezerwacji a dane są prawidłowo atrybuowane)
- zwrot z nakładów na reklamę (widoczny jako przychód dzielony na koszt a więc zysk z każdej złotówki)
Analizować możesz kilka wymiarów podstawowych:
- nazwa / identyfikator kampanii
- nazwa / identyfikator grupy reklam
- tekst słowa kluczowego
- zapytanie do Google (dokładne wyszukiwane hasło)
- typ sieci reklamowej (np. search / display)
- nazwa / identyfikator konta
Nie ma obecnie możliwości personalizacji tego raportu, ale na pewno jest to już ukłon w stronę reklamodawców.