Konwersje w Adwords przyspieszają. Wielu z Was miało z pewnością problem z opóźnieniem danych o konwersjach widocznych w ramach konta Google Adwords importowanych z konta Google Analytics, które sięgało nawet 48 godzin – niezależnie czy były to dane z systemu rezerwacji hotelowych, czy konwersji przedsprzedażowych jak kliknięcie e-maila czy wysłanie formularza. Z początkiem września wgrany został update, mający na celu skrócenie czasu importowania danych o konwersjach do maksymalnie 9 godzin. To duża różnica, pozwalająca w praktyce podsumować rano dzień poprzedni.
Aktualizacja jest w trakcie wykonywania, a na wszystkich kontach ma być widoczna niebawem. Jest częścią innej dużej zmiany z początku bieżącego roku, gdzie Google wprowadziło automatyczne konwertowanie walut – teraz gdy domyślną walutą na koncie Google Analytics jest USD, a nasze konto Adwords w PLN, to w momencie importu konwersji do konta Adwords waluta będzie automatycznie przekonwertowana.
Taki drobiazg, ale ułatwi z pewnością poranne analizy dnia poprzedniego…