Wykorzystaj Analytics do śledzenia ruchu z map Google

Wielu z Was zastanawiało się zapewne niejednokrotnie, jakie znaczenie dla ruchu na stronie hotelu ma usługa Google Moja Firma – wizytówka hotelu, w której oprócz zdjęć, opinii czy danych adresowych pojawia się także adres strony internetowe hotelu. Za pomoca szybkiego rozwiązania polegającego na dodaniu zmiennych UTM do adresu strony internetowej, możemy rozdzielić wizyty z map od ruchu organicznego.

Marketing hotelu - mapy Google - Google Moja Firma

Aby uzyskać taki efekt wystarczy do adresu strony np. www.dobryhotel.pl dodać ciąg zmiennych ?utm_source=google&utm_medium=maps – wtedy docelowy adres ma postać www.dobryhotel.pl?utm_source=google&utm_medium=maps.

Takie rozwiązanie poskutkuje tym, że w Google Analytics pojawi nam się nowe źródło ruchu o nazwie „google / maps”, które możemy dowolnie mierzyć i analizować. Konstrukcję odpowiedniego URL wspomoże bezpłatne narzędzie https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/. Odpowiednio wygenerowany link powinniśmy podstawić w miejsce obecnego adresu w narzędziu Google Moja Firma (Zarządzanie lokalizacjami > Informacje > Witryna).

Marketing hotelu - Google Moja Firma

Wystarczy zapisać zmiany i gotowe. Od tego momentu w Google Analytics widoczne będzie dodatkowe źródło ruchu pochodzącego z wizytówki. Dzięki temu rozwiązaniu możemy mierzyć m.in. ilość pozyskiwanego ruchu, wyniki sprzedażowe z tego źródła, stosować jako wymiar dodatkowy do wielu raportów w Analytics itp.

Dodaj komentarz