Rozszerzenie promocji - Adwords - marketing hotelu

Rozszerzenie promocji w Google Adwords

Google serwuje ciekawą nowość związaną z platformą Google Adwords. Rozszerzenie promocji, bo o nim mowa doskonale pasuje do branży hotelarskiej, pozwala efektywnie zwiększyć siłę i wartość przekazu reklamowego poprzez dodanie do reklamy informacji o trwającej promocji (np. Sylwester tańszy o 20% lub 100 zł mniej przy ofercie bezzwrotnej).

Nowe rozszerzenie jest dostępne po polsku, a dodatkowa informacja wyświetla się na desktopach i telefonach w przyjaznej i łatwej do zauważenia przez użytkownika formie. Google od kilku miesięcy rozwija nowy interfejs Google Adwords, w związku z czym rozszerzenie promocji jest dostępne tylko w tej wersji platformy.

Rozszerzenie promocji Google Adwords - przykład hotelu

Konfiguracja nowego rozszerzenia pozwala na wybór konkretnej okazji (np. Nowy Rok, Walentynki itp.) lub pozostawienie pola pustego (nie zawsze udaje się dopasować ofertę do zdefiniowanych przez system okazji). Dodatkowo każda promocja może wyświetlać się z datą zakończenia, co powinno pozytywnie wpłynąć na szybkie podjęcie decyzji przez klienta. Każde dodane rozszerzenie ma także możliwość ustawienia zakresu dat w którym będzie obowiązywać. Kliknięcie w rozszerzenie przenosi potencjalnego klienta bezpośrednio do promowanej oferty.

Dzięki nowemu rozszerzeniu nie ma już konieczności „upychania” odpowiedniego komunikatu o rabacie w treść przekazu reklamowego. Często takie zmiany treści nagłówkowych skutkowały spadkiem wyniku jakości, a w rezultacie wzrostem średniego kosztu za kliknięcie. Związane jest to z tym, że hotele próbując wypromować ofertę specjalną podpinają ją pod kampanie, które nie do końca się do tego nadają, a wyszukiwane słowo kluczowe przestaje korespondować z treścią przekazu reklamowego (przykładowo na haśle „hotel w Zakopanem” eksponowane są reklamy związane z ofertą Ferii w Zakopanem). Nie każdy użytkownik szukając hotelu myśli o feriach, wobec czego stosując taką strategię narażamy się na spadek rankingu reklamy.

Pomimo, że rozszerzenie promocji zostało stworzone z myślą o segmencie e-commerce, to jednak także hotele zyskały dużo bardziej atrakcyjny sposób zaakcentowania swoich ofert promocyjnych. Warto pamiętać także o tym, że maksymalne wykorzystywanie rozszerzeń reklamowych które oferuje platforma Google Adwords pozwala budować przewagę nad konkurentami, który jeszcze z takich rozwiązań nie korzystają.

Dodaj komentarz