Nowy interaktywny sposób pozyskiwania leadów dla hoteli w Google Ads

W ostatnich tygodniach pojawił się nowy rodzaj rozszerzenia reklam Google Ads – rozszerzenie formularza kontaktowego.

Co to takiego i co można zyskać?

  1. Dzięki rozszerzeniu formularza kontaktowego możesz łatwiej wzbudzić zainteresowanie wśród potencjalnych klientów, którzy wyszukują w Google informacji o Twoim hotelu, ofertach, usługach..
  2. Zyskujesz kontakty do potencjalnych klientów, którzy przesyłają Ci formularze.
  3. Tworzysz personalizowane oferty tylko dla wybranej grupy odbiorców (zarówno dla gości biznesowych jak i indywidualnych).
  4. Zwiększasz ruch na stronie, zwiększasz ilość pobrań ofert w .pdf, gromadzisz subskrybentów newslettera.
  5. Skracasz okno podejmowania decyzji / rezerwacji przez Gościa (B2C i B2B).
  6. Pomijasz portale rezerwacyjne OTA.
  7. Twoja reklama w wynikach wyszukiwania Google ma większą ekspozycję miejsca.

Jak wygląda rozszerzenie reklamy zawierającej formularz kontaktowy?

Poniżej znajdziesz trzy przykłady zachęcające do wypełnienia formularza

  • dla klienta biznesowego, w celu uzyskania indywidualnej oferty na konferencje,
  • przykład wykorzystania rozszerzenia dla gości indywidualnych, którzy szukają hotelu na Boże Narodzenie.
  • format rozszerzeń formularza służący do pozyskiwania odbiorców newslettera.

Google Ads - rozszerzenie formularza kontaktowego - marketing hotelu

Rys. 1. Przykład rozszerzenia formularza dla oferty świątecznej B2C z zachęceniem do poznania atrakcji hotelu.

Google Ads - rozszerzenie formularza kontaktowego - marketing hoteluRys. 2. Przykład rozszerzenia formularza do klienta biznesowego z zachęceniem w podziękowaniu do poznania oferty dla gości indywidualnych.

Rys. 3. Przykład rozszerzenia formularza zachęcającego do subskrypcji.

Rozszerzenie formularza kontaktowego jest dostępne w wersji [BETA].

Jakie dane możesz uzyskać?

  • Nazwa firmy (B2B), Imię i nazwisko (B2C)
  • Adres e-mail
  • Numer telefonu
  • Kod pocztowy

Jak wygląda konwersja?

  • Każde otwarcie formularza kontaktowego zostanie zarejestrowane jako kliknięcie
  • Gdy użytkownik prześle swoje dane w formularzu, zostanie to zaliczone do konwersji „nawiązanie kontaktu”

Gdzie trafiają dane i Polityka Prywatności?

Dane, które pozostawi użytkownik będzie można uzyskać w postaci pliku CSV lub zintegrować z hotelowym CRM’em za pomocą mechanizmu webhook. W przypadku pobierania formularzy w CSV należy pamiętać, że kontakty będą dostępne jedynie przez 30 dni.

Aby korzystać z rozszerzenia formularzy kontaktowych hotel musi mieć dedykowany adres url swojej polityki prywatności, by potencjalni klienci mogli zapoznać się z nią przed przekazaniem informacji.

Dodaj komentarz