Narzędzie podglądu i diagnostyki reklam tylko dla zalogowanych

Od października zmieniły się zasady korzystania z przydatnego narzędzia do podglądu i diagnostyki reklam Google Adwords. Wielu z Was korzystało z pewnością z tego narzędzia do analizy swoich reklam w wyszukiwarce Google. Zwracane wyniki są takie same jak w wyszukiwarce Google, ale nie wpływają na skuteczność i statystki wyszukiwania – narzędzie pozwala uniknąć naliczania dodatkowych wyświetleń reklamy przy jej wyszukiwaniu, co przy niszowych frazach mogło powodować zaniżony CTR danego słowa kluczowego (wyświetlamy, nie klikamy). Z moich obserwacji wynika, że grupą takich fraz są np. frazy związane z biznesem (konferencje w górach czy nad morzem), gdzie wiele wyświetleń powoduje sprawdzanie pozycji i analizowanie konkurencji przez hotelowy marketing, a frazy biznesową pozostają oczkiem w głowie tej komórki hotelu.

Zmiana to jeszcze jeden argument, aby mieć bezpośredni dostęp do hotelowego konta Google Adwords. Narzędzie pozostaje bez zmian widoczne w menu „Narzędzia i analiza” u góry konta AdWords, działać będzie także dotychczasowy adres url www.google.pl/AdPreview – po wejściu na stronę wyświetli się komunikat o konieczności zalogowania.

Dodaj komentarz