Majówka się nie sprzedaje? Dowiedz się jak wykorzystać Google Ads do promocji

Majówka jest w tym roku nie lada wyzwaniem. Bardzo krótki odstęp od Świąt Wielkanocnych, a w dodatku korzystny układ w tygodniu sprawia, że dużo osób może podjąć decyzję spontanicznie, czyli zapewne po świętach lub zdecydować się na wyjazd zagraniczny. Bodźcem do rezerwacji będzie z pewnością także ładna pogoda. Gorzej, jeśli okaże się odwrotnie. Poznajcie wobec tego moje sposoby na trudne przypadki w Google Ads.

1) Tradycyjne kampanie w wyszukiwarce

Najlepszy oręż w walce o klienta, pod warunkiem odpowiedniej konfiguracji. Uwzględnijcie w swojej strategii słów kluczowych wszystkie możliwe kombinacje majówki, weekendu majowego, długiego weekendu w połączeniu z nazwą miejscowości, regionu, lokalizacji (morze, góry, Mazury itd.), tematyki (w spa, z dziećmi). Dodatkowo koniecznie hasła związane wyrażeniami last minute. W czasach wyszukiwań głosowych czy coraz popularniejszego asystenta Google warto uwzględnić hasła odpowiadające na konkretne potrzeby użytkowników – gdzie warto spędzić majówkę, pomysły na majówkę, hotele z ofertą na weekend majowy itp. Upewnijcie się, czy macie kampanię ogólną promującą np. weekendy nad morzem czy w górach – wtedy warto podłączyć tutaj okresowo majówkę zastępując stałe komunikaty reklamowe hasłami majówkowymi i odpowiednim kierowaniem. Koniecznie uwzględnijcie wykluczenia w stylu „za granicą, itaka, tui itp.”. Z pomocą poznaniu haseł przyjdą takie narzędzia jak Ubersuggest (https://app.neilpatel.com/en/ubersuggest/overview?keyword=maj%C3%B3wka&country=pl).

Sprzedaż oferty hotelu w Google - przykład 1

W odpowiednim doborze słów kluczowych mogą pomóc takie narzędzia jak Ubersuggest firmy Neilpatel.

Jeśli wasza oferta uwzględnia rabaty czy jakieś inne wartości dodane – komunikujcie to w reklamach. Wykorzystajcie dostępne rozszerzenia w tym rozszerzenie promocji i podepnijcie je pod inne, nie tylko majówkowe kampanie (rozszerzenie promocji pozwala na ekspozycję ofert dla których została np. obniżona cena). To samo powinniście zrobić z rozszerzeniem linków do podstron.

Przemyślcie dobrze strategię stawek – jeśli macie wysoki budżet uzależniony od wyników uwzględnijcie reklamę na wysokich pozycjach 1-3. Jeśli dysponujecie ograniczonym budżetem na promocję wykorzystajcie maksymalizację kliknięć. Doprecyzujcie target – upewnijcie się skąd pochodzili goście z lat ubiegłych i dopasujcie do nich stawki. Majówka w tym roku jest długa, więc łatwiej też będzie zachęcić użytkowników z bardziej odległych regionów Polski.

2) Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce

Każdego dnia w Google spośród 3,5 miliarda wyszukiwanych haseł 15% jest zupełnie nowych. Dynamiczne reklamy sprawiają, że hotel nie straci żadnej okazji do zareagowania na odpowiednie zapytanie, którego nie jest w stanie przewidzieć. Kampania dynamiczna jest szybka do wykonania oraz skuteczna – wystarczy określić podstronę z ofertą majówkową, budżet i szablon reklamy, a system sam będzie generował odpowiednie reklamy pasujące do zapytań w wyszukiwarce. Reklamy dynamiczne wykorzystują sztuczną inteligencję i potrafią generować dodatkowe kliknięcia o wysokim ROI. Warto uwzględnić je w strategii.

3) Remarketing niestandardowy

Remarketing jest doskonałym narzędziem pośredniczącym w potencjalnej sprzedaży. W tradycyjnej formie ofertę majówkową promuje się wśród odbiorców, którzy wcześniej byli zainteresowani tą ofertą, jednak jeśli tych odbiorców jest zbyt mało, powinniśmy sięgnąć po szerszą publiczność – warto w tym przypadku wybrać listy pozostałych odbiorców strony np. wszystkich którzy ją odwiedzili w przeszłości, dokonywali zakupów, wyliczali cenę w systemie rezerwacji itp. Do aktywacji tzw. śpiochów przydają się długie listy tzw. 540 – jeśli macie je ustawione na koncie, rozważcie sięgnięcie po starszych odbiorców strony, którzy kiedyś ją odwiedzali i do których możecie dotrzeć dzisiaj. To przypomina trochę newsletter – kampanie na takich odbiorców prowadzimy krótko, ale z chwytliwym komunikatem reklamowym. Jeszcze lepiej będzie, jeśli dysponujecie listami osób, które interesowały się majówką rok wcześniej.

Jeśli dysponujecie dedykowanymi estetycznymi grafikami to świetnie, ale rozważcie też ich uzupełnienie o reklamę elastyczną. Reklamy elastyczne cechuje 100% pokrycie sieci reklamowej (podczas gdy dla tradycyjnych grafik jest to ok. 55%) i dopasowują się one automatycznie do coraz bardziej zróżnicowanych rodzajów treści na stronach czy aplikacjach mobilnych, a także do rozmiarów ekranów (desktop, smartfon, tablet, a także telewizory) – to wszystko z zachowaniem spójności komunikatu i jakości reklamy.  Reklamy elastyczne charakteryzuje też szybkość przygotowania – nie musimy angażować działu graficznego do realizacji wielu formatów grafik (pionowych, poziomych itp.), a więc sprawdzą się do szybkich akcji Last Minute jak własnie Majówka.

Przykład reklamy natywnej hoteluPrzykład reklamy natywnej w ramach reklamy elastycznej w sieci reklamowej.

4) Reklama w Gmailu

Ta forma reklamy sprawdzała się doskonale w czasach, kiedy można było kierować reklamy na słowa kluczowe w treści – mogliśmy np. dotrzeć z przekazem w momencie gdy znajomi wymieniali się opiniami nt. ofert na majówkę czy otrzymywali takie oferty w mailach. Niestety ta opcja jest już niedostępna, co nie znaczy, że Gmail się nie jest skuteczny. Pozostają do dyspozycji nadal takie kryteria jak kierowanie na odbiorców remarketingu – tu świetnie sprawdzą się długoterminowe listy wszystkich odbiorców strony hotelu, kierowanie na podobnych odbiorców czyli listy tworzone automatycznie przez Google, profilem przypominające użytkowników naszej strony, a także kierowanie na listy e-mail klientów, którzy udostępnili swoje adresy e-mail Twojemu hotelowi. Reklama w Gmailu może opierać się na szablonowym rozwiązaniu z tekstem i zdjęciem, które powinno zachęcać do wizyty na stronie. Możemy jednak też umieścić induwydualnie przygotowany szablon wiadomości, wideo itp. W Gmailu płacimy za otwarcie wiadomości, a ceny są bardzo niskie rzędu kilku lub kilkunastu groszy. Reklama pozwala mocno zwiększyć zasięgi kampanii.

5) Krótko podsumowując…

Miejcie na uwadze fakt, że wiele prowadzonych kampanii w obecnym okresie jest nastawionych na zaistnienie w świadomości konsumenta z ofertą. Nie możemy przegapić tego momentu, bo ludzie aktywnie szukają ofert i rozważają wybór odpowiedniego miejsca. Dlatego warto być na każdym etapie ich ścieżki zakupowej, która będzie z pewnością będzie w tym roku długa. Na spontaniczne decyzje zakupowe wpływa też dostępność konkurencyjnych ofert, a ze znalezieniem ofert na majówkę w ostatnich latach nie było problemów.

Dużo hoteli ma też problemy ze przedażą Świąt Wielkanocnych – w opisie powyżej zawarłem przykład Majówki, który można jednak przełożyć także na potrzeby sprzdaży innych pakietów.

Dodaj komentarz