Google Analytics - konferencje i szkolenia w hotelu - marketing hotelu

Kampanie biznesowe – dlaczego warto prowadzić je latem

Słabnące zainteresowanie organizacją eventów firmowych obserwuje wiele hoteli, co sprawiło, że walka o jesienne terminy nadal trwa. Okres wakacyjny to praktycznie ostatnia szansa na realizację planów sprzedażowych, wobec czego działania wspomagające w Internecie są niezbędne. Dodatkowo wiele hoteli zlokalizowanych w dużych miastach niebędących turystycznymi desytancjami latem zupełnie pustoszeje. Niezależnie od przypadku, poniżej prezentuję kilka możliwości dotarcia do docelowego klienta także w okresie wakacyjnym.

Przygotuj odpowiednie ofertę i kreacje graficzną

Przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta poprzez atrakcyjną ofertę jest ważne niezależnie od pory roku, ale z myślą o sprzedaży sal konferencyjnych w lecie czy sprzedaż latem terminów na jesień powinno być poprzedzone przygotowaniem odpowiedniej oferty począwszy od samej nazwy pakietu, składników oferty czy wyróżników. Uwagę użytkownika z pewnością przykuje konferencja na plaży, integracja nad brzegiem jeziora czy jesienne warsztaty fotograficzne w górskim plenerze. Hotele miejskie, gdy duże ośrodki biznesowe pustoszeją latem mają większe trudności z ekspozycją swojej oferty. Z ciekawym pomysłem na pakiet „Fresh Summer Conference” i niesztampową kreacją wyszedł Airport Hotel Okęcie. Specjalne i sezonowe pakiety biznesowe, analogicznie jak dla segmentu B2C są szansą na dotarcie do targetu także w słabym, letnim okresie.

Airport Hotel Okęcie - kreacja biznesowa - konferencje, szkolenia, eventy

Rys. 1. Przykład sezonowej kreacji graficznej w atrakcyjnej dla użytkownika formie

Jakie narzędzia warto wykorzystać w Google Ads

Lato to okres, kiedy budżety biznesowe są uszczuplane na poczet innych priorytetów. Warto w tym okresie zawiesić kampanie które docierają do użytkowników niekoniecznie zainteresowanych organizacją konferencji w danym momencie – są to wszelkiego działania w sieci reklamowej czy wideo, kierowane do grup zewnętrznych – które mogły nie mieć wcześniej styczności z marką. W okresie lipca i z początkiem sierpnia lepiej skupić się na kampaniach w wyszukiwarce kierowanych na użytkowników którzy wyszykują usług wpisujących się w naszą biznesową strategię np. „sale konferencyjne w górach, eventy firmowe nad morzem, piknik integracyjny itp.”. Z moich obserwacji wynika, że dość drogie kampanie biznesowe w okresie od ok. 20 czerwca do 10 sierpnia są tańsze ponieważ dość spora część reklamodawców zawiesza na ten czas swoje kampanie lub minimalizuje ich budżet. Warto to wykorzystać.

Analityka hotelu

Rys. 2. Raport biznesowych kampanii w wyszukiwarce porównujący okres historyczny czerwiec/lipiec 2018 roku z oznaczonymi malejącymi kosztami CPC w tym okresie.

Niezbędne będzie też uzupełnienie o kampanie remarketingowe, kierowane zarówno na osoby zainteresowane naszą konkretną, nową ofertą biznesową jak i kierowanie na użytkowników interesujących się wcześniej organizacją wydarzenia firmowego w naszym hotelu – jeśli nasze listy remarketingowe B2B są duże, wtedy kierujemy krótką, mocną reklamę graficzną przypominającą trochę newsletter (np. tylko przez 7 dni). W okresie letnim i poprzedzającym lato powinniśmy skupiać się na sprowadzeniu na stronę użytkownika faktycznie zainteresowane organizacją eventu pomniejszając udział kanałów odpowiadających za działania wizerunkowe, a gdy już trafi do naszej puli odbiorców – kierować reklamy także w Gmailu, YouTube, Facebooku itp.

Warto także sprawdzić widoczność w portalach konferencyjnych, kanale organicznym, przygotować mailing do segmentu B2B, a jeśli nasze listy są duże – kierować także reklamy w sieci reklamowej czy Facebook Ads na tych odbiorców.

Google Analytics na służbie niezależnie od sezonu

Przysłowiowy „sezon ogórkowy” charakteryzujący się ogólnym spowolnieniem biegu życia związanym z wakacjami ma swoje pozytywy w segmencie konwersji B2B – firmy przeprowadzają remonty, a osoby decyzyjne mają więcej czasu na szukanie ofert i podejmowanie decyzji. W związku z tym wzrastają współczynniki konwersji niektórych celów dla kampanii biznesowych. Przykład? W dużym hotelu biznesowym współczynnik pobrań oferty konferencyjnej w PDF rośnie najmocniej w okresie lipiec-sierpień. Oczywiście słabnie w tym okresie sam wolumen ruchu, ale jakość zdecydowanie wzrasta.

Google Analytics - konferencje i szkolenia w hotelu - marketing hotelu

Rys. 3. Przykład celu obrazujący współczynnik konwersji dla pobrań oferty biznesowej w PDF dla obiektu prowadzącego całoroczne kampanie B2B.

W pozyskiwaniu leadów pomocny może być formularz zachęcający do pozostawienia telefonu z informacją o letniej korzyści np. „Wykorzystaj wakacje i zaplanuj spotkanie z naszym doradcą w Twojej firmie”. Dodatkowo warto skonfigurować raport w Google Analytics zawierający część przedsiębiorstw które interesowały się ofertą B2B w ostatnich dniach – o rozwiązaniu piszę szerzej tutaj.

Autor artykułu: Wojciech Sroka – Partner Google, właściciel agencji marketingu dla hoteli Get In Web, certyfikowany specjalista Google Ads i Google Analytics

Dodaj komentarz