Jak podnieść klikalność reklam hotelu w wyszukiwarce?

Wielu hotelarzy, którzy prowadzą kampanie Adwords własnymi siłami lub za pomocą agencji spotyka się z problemem przeciętnego lub niezadowalającego wskaźnika CTR swoich reklam. CTR jest wskaźnikiem procentowym oznaczającym stosunek pomiędzy kliknięciami a wyświetleniami. Im wyższa jest jego wartość, tym lepiej – oznacza, że reklama jest trafna, ciekawa i dobrze koresponduje z wyszukiwanym hasłem.

CTR jest też jedną ze składowych wyniku jakości który ma bezpośredni wpływ na cenę uzyskiwanego kliknięcia. Jeśli przygotujemy atrakcyjną i chętnie klikaną reklamę, możemy pozyskiwać ruch taniej, niż konkurent biorący udział w tej samej aukcji. Najlepszymi współczynnikami CTR charakteryzują się kampanie brandowe, a najsłabszymi zazwyczaj kampanie biznesowe skierowane do segmentu b2b. Niezależnie od typu kampanii warto przestrzegać pewnych reguł, które wpływają na współczynnik klikalności:

1. Powtarzanie słowa kluczowego w nagłówku reklamy

To stare i sprawdzone rozwiązanie ciągle jest na czasie. Potwórzenie słowa kluczowego dla któego następuje wyświetlenie reklamy Twojego hotelu sprawia, że reklama doskonale koresponduje z tym czego poszukuje użytkownik. Oczywiście nie musisz go dokładnie odwzorowywać. Dla słowa kluczowego „ferie na mazurach” lepiej zrobić nagłówek „Ferie? Naturalnie na Mazurach” wykorzystując w tym przypadku hasło hotelu lub „Ferie na Mazurach 20% taniej” eksponując jednocześnie rabat, niż stosując zwykłe powielenie wyszukiwanego słowa kluczowego. Warto przy tej okazji wyróżnić się spośród tłumu.

Słowa kluczowe Adwords dla hotelu - przykład

2. Stosuj ograniczenia czasowe

Wykorzystuj je zawsze, gdy tylko możesz. Jeśli promujesz ofertę First Minute czy Last Minute i zaznaczasz w niej czas trwania – zrób to także w reklamie. Ograniczenie czasowe oferty zawsze wpływa korzystnie na przyspieszenie decyzji. W reklamach Google Adwords możesz wykorzystąć do tego specjalną funkcję tzw. COUNTDOWN która spowoduje, że gdy ustawisz graniczną datę oferty, platforma Adwords sama będzie odliczać dni czy godziny w przykładowej formie „Oferta kończy się za 3 dni„.

Odliczanie czasu do końca oferty

3. Eksponuj cenę pakietu lub pokoju

To rozwiązanie ma wady i zalety, jednak warto to robić. Wadą jest często konstrukcja pakietu lub ceny pokoju w podstawowej formie zaczynającej się „od” czyli np. „Ferie już od 210 zł / noc„. Słowo „cena od” jest uznawane za jednej z największych zniechęcaczy do kliknięcia, a z drugiej strony hotel nie ma często innego wyjścia. Jednak do niewątpliwych zalet należy „odsianie” niechcianych kliknięć już na etapie wyświetlenia reklamy – w przypadku gdy dzielimy słowo kluczowe z tańszymi obiektami (a takich sytuacji jest sporo) np. ferie w górach czy wakacje nad morzem, to eksponowanie ceny minimalizuje straty związane z kliknięciami przez użytkowników którzy np. szukają taniej kwatery prywatnej, a nie 4* hotelu.

4. Zachęcaj do rezerwacji bezpośredniej

Branża hotelarska jest specyficzna. O rezerwację pobytu trzeba konkurować z wieloma silnymi na rynku pośrednikami, z którymi hotel jednocześnie współpracuje. OTA kuszą rabatami, niskimi cenami, bezpłatną rezerwacją itp. w związku z tym warto zadbać o najlepszą cenę na własnej stronie internetowej oraz zachęcić użytkownika do rezerwacji w formie przekazów „Rezerwuj bez pośredników” czy „Rezerwuj w najlepszej cenie„. Jeśli w stosunku do OTA dajesz klientowi w cenie noclegu więcej korzyści  np. kosz owoców w pokoju lub śniadanie w cenie – zaznacz tę informację. Pamiętaj, że użytkownik lądujący na Twojej stronie to nie tylko jednorazowe pozyskanie wizyty z prawdopodobieństwem rezerwacji – dzięki jego odwiedzinom budujesz listę odbiorców do remarketingu, pozyskujesz adresy do mailingu. Cenne są także późniejsze powroty bezpośrednie (LTV) itp. Korzyści poza niskim kosztem sprzedaży pokoju jest wiele.

Dodaj komentarz