Google Signals na stronie hotelu

Google Signals – rewolucja która pozwoli hotelarzom mierzyć zjawisko shiftingu

Nareszcie jest! Mierzenie Cross-Device! Z pewnością niejednokrotnie zastanawiałeś się czy warto w inwestować w reklamę mobilną hotelu kiedy nie przynosi przychodu lub skąd się biorą „Walk In-y”?

Mierzenie zjawiska shiftingu czyli przełączania się użytkownika pomiędzy różnymi urządzeniami było do niedawna trudne. Sytuacja kiedy użytkownik dowiaduje się o ofercie hotelu na urządzeniu mobilnym, a po kilku godzinach czy dniach dokonuje rezerwacji na komputerze w domu czy w pracy jest w hotelach wypoczynkowych zjawiskiem o dużej skali. Związane jest to z dość złożonym i długim procesem decyzyjnym, a także coraz większą ilością urządzeń którymi posługują się użytkownicy. Nowe narzędzie, będące dodatkiem do Google Analytics ma pomóc zrozumieć to zjawisko.

Google Signals to funkcja Cross-Device, zastępująca rozwiązanie oparte o User-ID praktycznie niedostępne na stronach hoteli które nie wymagają zazwyczaj logowania. Nowe rozwiązanie zbiera dane o użytkownikach, którzy włączyli na swoim koncie opcję „Personalizacji reklam” i pozwolili tym samym na szczegółowe zbieranie danych o swoich zachowaniach. Google Signals jest obecnie w wersji beta i dostępne jest na części kont – jeśli nie widzicie tej funkcji jeszcze u siebie zapewne nastapi to już niebawem (nieoficjalne źródła mówią, że wprowadzanie Google Signals zostało chwilowo opóźnione).

Gdzie mogę sprawdzić możliwość włączenia Google Signals?

Zazwyczaj na kontach Google Analytics które mają taką możliwość wyswietla się pasek informacyjny na górze strony. Miejscem gdzie powinniśmy znaleźć tą opcję jest także sekcja Administracja > Usługa > Informacje o śledzeniu > Gromadzenie danych. Wystarczy po prostu zaznaczyć włączenie tego dodatku.

Google Signals - cross device na stronie hotelu

Rys. 1. Opcja uruchomienia zbierania danych w ramach Google Signals w panelu administracyjnym Google Analytics

Jakie korzyści niesie włączenie nowej funkcji?

Przede wszystkim jest to dostęp do dodatkowych raportów zebranych w sekcji „Odbiorcy > Różne urządzenia”. Google od dłuższego czasu przykłada uwagę do dokładnego zrozumienia zachowań konsumentów, który zanim dokona rezerwacji pokoju korzysta z wielu urządzeń i kanałów. Dokładne poznanie tych zachowań pozwoli z pewnością na lepsze alokowanie budżetów reklamowych. Obecnie do dyspozycji mamy 4 raporty

  • Pokrywanie się urządzeń – grafik pokazujący kombinacje urządzeń używanych przez użytkowników do interakcji ze stroną hotelu
  • Ścieżki urządzeń – grafik wskazujący sekwencje urządzeń używanych przez użytkowników prowadzących do interakcji
  • Kanały – raport zawierający dane o kanale pozyskania, zachowaniu i konwersji według wybranego wymiaru np. wiek, płeć, kampania, treść reklamy itp.
  • Urządzenie pozyskania – jest to pierwsze urządzenie użyte na ścieżce konwersji

Google Signals na stronie hotelu

Rys. 2. Przykładowy raport „Pokrywanie się urządzeń” pokazujący różne urządzenia prowadzące do interakcji ze stroną hotelu. 

Niestety powyższy raport nie pokazuje bezpośrednio zjawiska pokrywania się urządzeń z uwagi na zbyt małą ilość danych i testowanie najnowszej funkcji. Kolejny artykuł traktujący o Google Signals zostanie uzupełniony o konkretne przykłady ze stron hoteli.

Remarketing na wielu urządzeniach

Wraz z aktywacją Google Signals zmienia się sposób korzystania z remarketingu – listy odbiorców utworzone w Google Analytics, a następnie eksportowane do Google Ads czy innych rozwiązań Google Marketing Platform mogą wyświetlać reklamy w kampaniach remarketingowych prowadzonych na różnych urządzeniach użytkownikom Google, którzy włączyli Personalizację reklam. Oznacza to, że będziemy mogli np. wyświetlać reklamy na wszystkich urządzeniach użytkownika odwiedzającego odwiedzającego stronę hotelu wcześniej za pomocą smartfona.

Wizyty fizyczne w hotelu lub restauracji

To chyba najlepsza funkcjonalność Google Signals która pozwoli hotelarzom zrozumieć zachowania online Klientów, którzy mogą „skonwertować” w świecie offline. Oznacza to, że będziemy mogli sprawdzić czy Klient z reklamy który np. nie dokonał zakupu online, zjawił się następnie fizycznie w hotelu (tak tak, Walk in okaże się Walk through ads;) lub w hotelowej restauracji.

Ta funkcja o nazwie „Wizyty w sklepie” została stworzona z myślą o sklepach internetowych posiadających fizyczne jednostki, ale sprawdzi się zapewne doskonale także w naszej branży. Wraz Google Signals otrzymamy bezpośrednią odpowiedź na to, które kanały online generują najwięcej wizyt fizycznych.

Google Signals - hotel, cross device, shifting

Rys. 3. Strzałką zostało oznaczone miejsce w którym znajdziecie nowe raporty o różnych urządzeniach (Menu Odbiorcy > Różne urządzenia)

Możemy być także pewni, że opisane funkcjonalności Google Signals to nie wszystko i będzie ona rozwijana. Jeśli chcemy dokładniej rozumieć zachowania użytkowników na stronie, warto ją wdrożyć gdy tylko wyświetla nam się komunikat „Aktywuj Google Signals” po zalogowaniu się do instalacji Google Analytics hotelu.

Dodaj komentarz