Customer Match w Google Adwords czyli remarketing poprzez e-mail

Już jest – długo wyczekiwany produkt o nazwie Customer Match w ramach Google Adwords, o którym dotychczas tylko plotkowano! Google zaczyna doganiać Facebooka w zakresie precyzyjnego targetowania reklam nie tylko na podstawie aktywności przeglądania (Similar Audiences w ramach GDN), ale także na podstawie adresów e-mail naszej bazy Klientów (czyli Customer Match).

Na czym to dokładnie polega i jakie możliwości daje hotelarzom? Uruchomiony właśnie program w praktyce pozwoli na ładowanie do konta Google Adwords baz adresowych e-mail, kojarzonych następnie z zalogowanymi użytkownikami w Google w celu wyświetlania reklam na stronach wyszukiwarki, YouTube i Gmail. Dotychczasowe rozwiązanie stosowane w remarketingu bazowało na zapisywaniu ciasteczek na komputerach lokalnych – to rozwiązanie pomimo, że jest doceniane – nie było idealne – ciasteczko jest przypisywane do konkretnego urządzenia i można je usuwać (podobno robi to nawet 15% użytkowników). Customer Match jest rozwiązaniem bardziej stabilnym. Hotelarze będą mogli przygotować listy remarketingowe oparte o swoich Klientów biznesowych lub indywidualnych, zyskując w ten sposób dodatkowe narzędzie kierowania reklam dla konkretnych ofert – promocji konferencji, wydarzeń, ofert sezonowych itp. Narzędzie może okazać się bardzo przydatne właśnie w walce o Klienta biznesowego, gdzie tradycyjne kampanie w wyszukiwarce często mają ograniczony potencjał.

Poza działaniami reklamowymi skierowanymi do własnych Klientów i odbiorców bazy Google oddaje także możliwość kierowania reklam do nowych Klientów ustalanych na takiej samej zasadzie jak znany z GDN Similar Audiences (podobne do) – dostępne będzie na razie na YouTube i Gmail.

Nowe narzędzie sukcesywnie pojawia się na kontach Google Adwords. Spośród technicznych aspektów niezbędne będzie szyfrowanie adresów e-mail wgrywanych na konto za pomocą algorytmu SHA256 (dostępne są generatory online) oraz utworzenie specjalnej podstrony w witrynie Waszego hotelu, gdzie każdy z użytowników będzie miał możliwość zarządzania preferencjami otrzymywanych wiadomości e-mail włącznie z rezygnacją. Okres członkostwa wynosi maksymalnie 180 dni (dla remarketingu opartego na ciasteczkach jest to 540 dni).

Informacje pojawiły się także na oficjalnym blogu Google: http://adwords.blogspot.com/2015/09/Google-brings-you-closer-to-your-customers.html

Dodaj komentarz